Concept- en trajectontwikkeling

Bureau Taalkunst ondersteunt bij onderwijsveranderingsprocessen:
▪ onderzoek naar de successen van een concept;
▪ ontwikkeling van een nieuw onderwijsconcept;
▪ begeleiding van ontwikkelteams;
▪ ontwikkeling van trajecten voor specifieke doelgroepen.

 

Projecten

Praktijkgestuurd leren, Zadkine, Rotterdam, 2005-2007 

  • Onderzoek naar Praktijkgestuurd Leren in de Educatie;
  • Ontwikkeling van Inburgeringstraject volgens Praktijkgestuurd Leren: trainen, coachen en ontwikkelen ten behoeve van pilot trajecten, o.a. de Zomerschool;
  • Een praktisch handboek (Wegwijzer PGL) ontwikkeld voor docenten van trajecten Inburgering volgens Praktijkgestuurd Leren;
  • Praktijkopdrachten voor Inburgeringstraject ontwikkeld samen met ontwikkelteams;
  • Handleiding (Startblok) ontwikkeld  voor docenten van trajecten Inburgering voor starters (geheel onaanspreekbaar in het Nederlands), volgens  Praktijkgestuurd Leren.

 

Reorganisatie Avondaanbod, Zadkine, Rotterdam, 2002-2004

Traject ontwikkeld voor werkende deelnemers:

  • functionele taalvaardigheid: taal leren in werk- en werkgerelateerde situaties;
  • duaal traject: buitenschoolse opdrachten vormen de basis van het programma;
  • modulair aanbod.

Modules ontwikkeld samen met een ontwikkelteam.

 

 

Terug naar Ontwerp